خرید گلدان سفالی به قیمت عمده از لالجین
نوشته شده توسط : شهر سفال
خرید گلدان سفالی به قیمت عمده از لالجین | شهر سفال

خرید عمده گلدان سفالی از شهر لالجین

تولیدی و فروشگاه اینترنتی شهر سفال به دلیل اینکه در شهر جهانی سفال قرار دارد، از این جهت در مجموعه خود مدل های متنوعی از گلدان های سفالی را قرار داده است، این گلدان ها به روش های مختلفی تولید می شوند که شامل روش چرخی ( به این معنی که با استفاده از چرخ سفالگری و دستان هنرمند سفالگران تولید می شوند) ، روش قالبی، روش دستگاه، هر کدام از این روش ها به نحو خاصی انجام می شوند که بصورت  مختصر هرکدام را توضیح می دهیم.

خرید گلدان سفالی به قیمت عمده از لالجین | شهر سفالخرید عمده گلدان سفالی از شهر لالجین

ساخت گلدان سفالی با چرخ سفالگری

در این روش بعد از اینکه گل سفالگری به خوبی ورز داده شد و هوای موجود در آن گرفته شد، روی چرخ سفالگری قرار می گیرد و سفالگر با توجه به چیزی که در ذهن خود دارد با دستان خود و مهارت ها و تکنیک های سفالگری یک گلدان می سازد، گلدان هایی که با این روش تولید می شوند ظاهر یکسانی دارند اما ممکن است ابعاد آنها در حد چند سانتی متر باهم متفاوت باشد، چرا که محصول کار دست است و درصدی خطا وجود دارد.

بعد از اینکه گلدان ساخته شد و خشک شد کارهای تراش و شست و شوی آن انجام می شود تا بدنه آن پستی و بلندی نداشته باشد و صاف و یکدست باشد. سپس برای پخت داخل کوره می رود تا به حالت خام و بیسکویتی برسد، بعد از پخت هم مرحله نقاشی و رنگ آمیزی گلدان می رسد که این قسمت به سلیقه تولیدکننده بستگی دارد.

ساخت گلدان سفالی با قالب

در این روش یک سری قالب های گچی با مدل های دلخواه که با استفاده از گچ ساخته می شوند از قبل آماده می شوند و سفالگر گل را با مهارت به دیواره های گلدان می چسباند تا گل شکل قالب را به خود بگیرد، بعد از خشک شدن از داخل قالب جدا می شود و باقی مراحل مانند روش چرخی است، فقط در این روش می توان در یک زمان کوتاه تعداد زیادی از یک مدل گلدان را تولید کرد که ابعاد همه آنها یکسان است و این به دلیل استفاده از قالب های گچی است.

خرید گلدان سفالی به قیمت عمده از لالجین | شهر سفالساخت گلدان سفالی با قالب

ساخت گلدان سفالی به وسیله دستگاه پرس

گلدانی که با این روش تولید می شود اصطلاحا پرسی می گویند، در این روش گل را داخل دستگاه قرار می دهند، دستگاه به شکل یک مدل گلدان ساخته شده است، با فشار آوردن به گل و پرس کردن آن، گل شکل گلدان را به خود می گیرد، که بعد از اینکه گلدان موردنظر ساخته شد آن را از دستگاه جدا می کنند و باقی مراحل را مانند روش چرخی و قالبی انجام می دهند.

انواع گلدان سفالی

شما در این سایت می توانید انواع گلدان سفالی را که با روش هایی که به آنها اشاره شد ساخته شده اند مشاهده کنید. این گلدان ها ابعاد مختلفی دارند و بصورت سری های دوتایی، چندتایی و یا تکی در اختیار مشتری قرار می گیرند. علاوه بر نحوه تولید گلدان های سفالی در مدل های لعابدار و بدون لعاب هم تولید می شوند.

  • گلدان سفالی لعابدار

این مدل گلدان ها به گلدان هایی گفته می شود که یک لایه لعاب سفید یا رنگی روی گلدان زده شود که در این صورت گلدان سفالی باید دوبار حرارت ببیند یکبار زمانی که خام است و یکبار زمانی که لعاب خورده است، در این صورت گلدان بسیار محکم تر و باکیفیت تر می شود.

  • گلدان سفالی بدون لعاب

بدنه خارجی این گلدان ها به بجای لعاب به وسیله رنگ های شیمیایی و پلاستیکی رنگ آمیزی می شود که بعضی از این رنگ ها ضدآب هستند و هنگام شستن گلدان مشکلی بوجود نمی آید.

انواع گلدان سفالی بزرگ

گلدان های سفالی بزرگ بیشتر به گلدان های محیطی گفته می شود، ایت گلدان ها با استفاده از قالب تولید می شوند که تولیدکنندگان به آن گلدان قالبی می گویند، ابعاد آنها بزرگ است  بسیار سنگین وزن هستند، گلدان سفالی بزرگ بیشتر در فضاهای باز مانند پارک، میدان شهرها و یا اداره، بانک، ورودی آپارتمان، لابی هتل و سالن های بزرگ همایش استفاده می شود، مدل های مختلفی از این گلدان ها در شهر سفال موجود می باشد اما به دلیل ابعاد آنها امکان خرید اینترنتی آنها وجود ندارد و فقط بصورت عمده به فروش می رسند.

ساخت گلدان سفالی با قالبانواع گلدان سفالی بزرگ

گلدان سفالی طرح دار

گلدان های سفالی طرحدار با استفاده از رنگ های پلاستیکی و شیمیایی و روغنی رنگ آمیزی می شوند، این رنگ ها نیازی به پخت مجدد در کوره ندارند و بعد از مدتی خشک می شوند اما به راحتی با یک وسیله تیز مانند چاقو پاک می شوند. در قسمت های قبل راجع به نقاشی روی سفال خام صحبت کرده ایم، در اینجا لینک مطلب را برای مطالعه بیشتر قرار می دهم.

تغییر رنگ گلدان سفالی

همانطور که در قسمت بالا گفنه شد، رنگی که برای نقاشی گلدان سفالی استفاده می شود پخته نمی شود و بعد از مدتی خشک می شود به همین دلیل ممکن است درصورت استفاده نادرست بعد از مدتی از بین برود، اگر این گلدان ها در معرض نور خورشید قرار بگیرند بعد از مدتی رفته رفته رنگ آنها تغییر می کند، همینطور به دلیل اینکه گلدان های سفالی آب را در اصطلاح پس می دهند این باعث می شود که بعد از مدتی رنگ گلدان تغییر کند.

قیمت گلدان سفالی در لالجین همدان

همانطور که می دانید لالجین شهر جهانی سفال است و مرکز تولید گلدان های سفالی است و چندین کارگاه در این شهر به این کار مشغول هستنذ، به همین دلیل قیمت گلدان های سفالی در مقایسه با سایر فروشگاه ها بسیار مناسب است، چون شما بدون واسطه و مستقیم از تولیدی خرید می کنید پس صدرصد قیمت ها بسیار باصرفه و مناسب است.

ساخت گلدان سفالی با قالبقیمت گلدان سفالی در لالجین همدان

مزایا و معایب گلدان سفالی

از مزیت های گلدان سفالی می توان به این مورد اشاره کرد که این گلدان ها به دلیل مواد اولیه تقریبا ارزان قیمتی که دارند بسیار قیمت مناسبی دارند و در تنوع رنگی بالا به راحتی در دسترس هستند، به هیچ وجه به طبیت آسیب نمی رسانند چون مواد اولیه آنها استخراج شده از دل طبیعت است، نسبت به گلدان پلاستیکی مقاومت خیلی بیشتری دارند و در فضای باز به مرور پوسیده نمی شوند، مگر اینکه بر اثر اتفاق از بلندی پرتاب شوند و بشکنند در غیراینصورت بسیار مقاوم هستند.

از معایب گلدان سفالی می توان به این مورد مهم اشاره کرد که چون این گلدان ها بدنه متخلخلی دارند به همین دلیل هوا به راحتی داخل گلدان نفوذ می کند و خاک گلدان خشک می شود به همین دلیل بعد از کاشت گیاه باید حتما از آن مراقبت کرد، چون اگر گیاه ما به آب زیادی احتیاج داشته باشد در صورت استفاده از گلدان سفالی باید زود به زود به آن آب داد تا خاک آن خشک نشود. یکی دیگر از معایب آن این است که گر گلدان خام باشد و رنگ و لعابی نداشته باشد مرور زمان رنگ بدنه آن تیره می شود و تغییر رنگ می دهد.

سایت فروش گلدان سفالی همدان

اگر به دنبال مرکزی برای خرید گلدان سفالی در ابعاد مختلف و مهم تر از آن با قیمت مناسب می گردید، سایت درستی را انتخاب کرده اید، در اینجا شما می توانید هر تعدادی که گلدان می خواهید تهیه کنید، هم بصورت عمده و هم بصورت خرده.

خرید اینترنتی سفال لالجین همدان

اگر شرایط سفر به شهر لالجین را ندارید و از طرفی می خواهید محصول موردنظر خود را از شهر لالجین خرید کنید، سایت شهر سفال به شما کمک می کند تا محصول خود را از بین تنوع زیادی از محصولات انتخاب کنید و خرید کنید، ما سفارش شما را از شهر لالجین به آدرس شما ارسال خواهیم کرد.

فروش عمده گلدان لالجین

برای خرید گلدان های سفالی حتما پشتیبانی سایت به شماره تماس ۰۹۰۱۸۹۰۸۲۳۸۸ تماس بگیرید یا پیغام بگذارید، تمامی مدل ها را در هر تعدادی که بخواهید برای شما ارسال می کنیم، برای خرید در تعداد کم و خرده هم سفارش خود را در سایت ثبت کنید، گلدان هایی که امکان ارسال با پست یا اتوبوس را دارند در سایت قرار می گیرند.

 





:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: